Finansowanie na zakup pojazdów ratunkowych dla Ochotniczych Straży Pożarnych: proces składania wniosków uruchomiony

Finansowanie na zakup pojazdów ratunkowych dla Ochotniczych Straży Pożarnych: proces składania wniosków uruchomiony

Jak podaje Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, ruszyło już staranie o środki finansowe przeznaczone na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych. Tą możliwość mają jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych, które mogą otrzymać dofinansowanie z budżetu państwa, a także z funduszy przekazanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wejście w ten proces jest rezultatem Porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Spraw Wewnętrznych a Ministerstwem Klimatu i Środowiska i dotyczy współpracy na rzecz zwalczania zagrożeń dla środowiska naturalnego.

Samorządy lokalne oraz jednostki OSP, które są zainteresowane skorzystaniem z tej formy pomocy finansowej, powinny zgłosić swoje intencje do Komendy Powiatowej PSP znajdującej się w Hajnówce. Aplikacja „Wielokryterialny Model Rankingowy” służy do tego celu jako narzędzie umożliwiające składanie wniosków. Listę gmin, które planują zainwestować w nowe pojazdy dla jednostek OSP oraz starać się o dofinansowanie w ramach przekazanych na województwo podlaskie limitów środków, powinny one przesłać do wyżej wymienionej Komendy nie później niż do 12 marca 2025 roku. Szczegółowe warunki otrzymania dofinasowania zostały przekazane gminom w oficjalnym piśmie z dnia 28 lutego bieżącego roku.